ד"ר פלדמן בתחזית עגומה: "החולים ימלאו את בתי החולים"

מהדורת הבוקר No Comments on ד"ר פלדמן בתחזית עגומה: "החולים ימלאו את בתי החולים"

ד"ר זאב פלדמן הזהיר בשיחה עם 'קול חי': "אם המספרים יהיו עצומים וההכפלה של מספר המאומתים היא תוך כל יומיים שלושה – אז גם אחוז קטן יהפוך להרבה חולים מאושפזים שימלאו את בתי החולים"

צילום: Miriam Alster/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: Miriam Alster/Flash90

ד"ר זאב פלדמן שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, על התפשטות האומיקרון: "זה נראה הרבה יותר מפחיד מפעמים קודמות. התפיסה שיש 175 מאומתים ואין חולים קשה היא מוטעית, כי תהליך המחלה שלמדנו בשנתיים של הקורונה היא שכאשר יש כך וכך נדבקים, אחוז מסוים הופכים לחולים קשים ומהם הופכים למונשמים ולנזקקים לאקמו אבל זה לוקח שבועיים שלושה".

לדבריו "כשאתה מנתח את המאומתים לאומיקרון אתה רואה שגם מחוסנים נדבקים, זה לא אומר שהם יחלו במחלה קשה. לגבי זה עוד יש ערפל וחוסר ודאות. יתכן שיהיו פחות, אבל אם המספרים יהיו עצומים וההכפלה של מספר המאומתים היא תוך כל יומיים שלושה – אז גם אחוז קטן יהפוך להרבה חולים מאושפזים שימלאו את בתי החולים".

ד"ר פלדמן הדגיש: "חובת הזהירות של כל אחד מאוד חשובה. עושים היום צעדים שמדינות באירופה לא נקטו בהם וכעת הן בצונאמי. אנחנו לא רוצים לחזור למצב שהיינו בו בתחילת המגיפה שכל מה שהיה זה מסיכה וריחוק. צריך לנצל את הזמן שהממשלה קנתה לנו ולחסן את כל אותן אוכלוסיות שלא התחסנו".

הוא נשאל לגבי חוסר הדוגמא האישית שמפגינה הממשלה: "אני חושב שחוזקה של מדינת ישראל וגם חולשתה זה ריבוי הקולות והזכות להשמיע אותם. ולכל קבוצה שמיוצגת בממשלה יש את הקול הייחודי משלה שלפעמים לא משתלב עם השכל הישר. נקווה שכולם יתיישרו בסוף לפי השכל הישר".



0 תגובות